Muat Naik Gambar Bersama Shila Amzah, Peminat Johan As’ari Berbelah Bahagi


Johan As’ari ini pada pandangan Abang Nara seorang yang pandai mencuri tumpuan orang ramai. Tak kiralah tumpuan peminat ke, media ke, pengguna laman sosial ke, Johan As’ari ada cara untuk mendapatkan publisiti. Terbaru, nama Johan As’ari kembali disebut-sebut apabila dia berkongsi gambar dirinya bersama bekas kekasihnya, Shila Amzah di Instagram.

johan dan shila

Dengan caption “aku tanya apa khabar.???? @shahilaamzah #respect #keepsmiling #keepshining #always” gambar mereka berdua ini telah menyebabkan peminat-peminat mereka berbelah bahagi. Ada yang mahu melihat bekas kekasih ini kembali bersama, ada yang kata Johan As’ari umpama jilat ludah sendiri dan macam-macam lagi reaksi yang diterima.

johan dan shila

johan dan shila

johan dan shila

Kalau sekadar berkawan, Abang Nara tak nampak mana silapnya. Namun kalau ingin kembali bercinta, Abang Nara nasihatkan agar Shila Amzah fikir sedalam-dalamnya. Jangan pisang berbuah 2,3 kali. Lagi-lagi anda seorang wanita yang nilai harga diri amat tinggi. Jangan mudah menerima cinta lelaki yang pernah mengecewakan anda. Amboi!!! Power tak ayat Abang Nara? Hehehe.

Baca Yang Ini Pulak:-

Posted by AngeLina - July 22, 2014 at 10:30 am

Categories: Entertainment   Tags: , , , , , , , , , ,

Teguran Di Facebook Imam Muda Hassan Buat Wartawan Tersinggung


Abang Nara rasa ‘valid’ juga teguran dan persoalan yang telah dikemukakan di Facebook Imam Muda Hassan ini. Abang Nara pun ada tertanya-tanya benda yang sama. Apabila menemuramah ahli keluarga mangsa nahas MH17, soalan wajib para wartawan ialah “ada perubahan sikap tak”. Walaupun si ahli keluarga dah cakap tak ada, soalan yang sama diulang beberapa kali. Sedih jugak tue.

imam muda hassan

Secara jujur, Abang Nara memang rasakan soalan tersebut tiada faedah. Namun daripada segi kewartawanan, tak tahulah pulak kan. Mungkin mereka mahu mencari cerita yang menarik untuk menyedapkan lagi cerita. Tak boleh salahkan wartawan juga lebih-lebih dengan persaingan yang sengit sekarang. Namun mungkin di masa hadapan, bolehlah ‘slow-slow’ kurangkan soalan-soalan sebegini.
imam muda hassan

Apa-apa pun, kesian Imam Muda Hassan sampai terpaksa meminta maaf kerana persoalannya telah membuatkan para wartawan sentap, tersinggung dan bengang. Rasanya apa yang ditegur di Facebook Imam Muda Hassan tak adalah sampai merendahkan kredibiliti dan skil para wartawan. Kali ini, Abang Nara setuju dengan Imam Muda dalam hal ini. Apa pula kata anda?

P.S: 10 lokasi sekatan JPJ sempena Hari Raya

Baca Yang Ini Pulak:-

Posted by AngeLina -  at 7:15 am

Categories: Entertainment   Tags: , , , , , , ,

Hiasi Muka Depan Majalah Cosmopolitan, Peminat Berbelah Bahagi Penampilan Yuna


Ok ini agak kelakar juga sebenarnya. Ada peminat yang menyamakan fesyen yang digunakan oleh Yuna untuk muka depan majalah Cosmopolitan adalah serupa dengan kartun Barney and Friends. Kasar juga persamaan yang diberikan. Mentang-mentanglah Yuna memakai baju serta tudung berwarna ungu. Abang Nara tengok nampak bergemerlapan je. Klasik!!!
yuna cosmopolitan

Namun setiap kali Yuna tampil menghiasi majalah atau berkongsi imej terbarunya, pasti ia membuatkan para peminat penyanyi hebat ini berbelah bahagi. Ada yang menyokong, ada yang membantah dan ada yang menjadi orang tengah. Yang menyokong gembira dengan gaya ‘international’, yang membantah kecewa Yuna tidak seperti dahulu dan macam-macam lagi.

yuna cosmopolitan

Secara jujur, walaupun dulu Abang Nara pernah menyatakan rasa tidak gemar dengan imej ‘international’ Yuna ini. Setelah difikir-fikirkan balik, mungkin gaya sebegini yang diterima oleh masyarakat luar sana. Sekali pandang memang nampak ‘up to date’, mengikuti perkembangan fesyen dan ada tarikan tersendiri. Mungkin Yuna lebih mengerti apa yang dimahukan oleh peminat luar negaranya. Jadi kita selaku peminat, sokonglah setakat mana termampu.

yuna cosmopolitan

Apa pun Abang Nara suka dengan video klip lagu ‘Come Back’ daripada Yuna. Sempoi je. Lagu pun best. Memang boleh layan.

Tertanya-tanya juga sama ada Yuna sudah pulang ke Malaysia untuk berhari raya. Kalau dah, selamat kembali diucapkan.
yuna cosmopolitan

P.S: Cepat-cepat beli baju raya untuk dipakai pada hari raya 3, ke 4 dan seterusnya di www.hidy.com.my. Selesa sangat kain yang digunakan. Kalau pergi berjalan raya tak adalah melekit peluh. Yang penting kecantikan anda tetap terserlah. Cepat-cepat beli untuk ia dihantar sebelum korang balik kampung. Banyak lagi di www.hidy.com.my.

Baca Yang Ini Pulak:-

Posted by AngeLina -  at 4:15 am

Categories: Entertainment   Tags: , , , , , , , , ,

Berhijab Bukan Kerana Trend – Ziana Zain


Hari Nuzul Quran yang lalu adalah hari yang paling bermakna buat Ziana Zain apabila penyanyi hebat ini mengambil keputusan untuk berhijrah sepenuhnya. Berita gembira ini pastinya disambut riang oleh suami dan anak-anak Ziana. Namun di kalangan peminat, masih ada yang skeptikal dan menganggap Ziana sekadar mengikuti ‘trend’ selebriti-selebriti wanita yang berhijrah sejak kebelakangan ini. Bagi mereka, Ziana hanya ingin mencari populariti dengan membuat keputusan untuk bertudung.

ziana zain bertudung

Kalau Abang Nara jadi Ziana Zain, pastinya sedikit sebanyak kecewa dengan dakwaan tersebut. Namun membaca temuramah antara Ziana dan Pancaindera semalam, memang jelas terserlah betapa ikhlasnya penyanyi ini mengikuti suruhan Allah. Abang Nara suka dengan jawapan yang diberikan olehnya apabila ditanya mengenai pemakaian tudung oleh selebriti kerana mengikut trend dan halangan bertudung dalam kerjayanya. Kata Ziana:-

Kesedaran setiap orang berbeza-beza. Kebetulan ramai yang sudah berhijab dan ini satu perkara yang positif. Saya berhijab bukan kerana trend tetapi kerana sudah tiba waktunya untuk saya lakukan. Bila pintu hati terbuka dan sekarang saya berhijab, saya tak rasa beban malah rasa seronok dan selamat selain orang lebih menghormati diri saya. Tuhan tahu apa yang diaturkan untuk kita maka kita sebagai manusia kena terima segala ketentuan itu dengan reda.

Kerja adalah kerja. Penampilan adalah penampilan. Lagipun saya percaya selagi ada rezeki Tuhan nak beri, saya akan terima. Paling saya terharu, rupanya ramai peminat saya yang menunggu saya untuk tampil bertudung. Apabila mereka dapat tahu saya bertudung, tak putus- putus saya terima ucapan tahniah atas perubahan saya. Mereka selama ini mendoakan saya. Ada yang menangis. Menangis gembira untuk saya. Alhamdulillah dan saya bersyukur sekali.

ziana zain bertudung

Ya memang betul ramai peminat yang mahukan Ziana Zain bertudung sepenuhnya. Tak boleh dinafikan perkara tersebut. Daripada jawapan yang diberikan olehnya, jelas terserlah kematangan dan keikhlasannya dalam mengikuti syariat Islam. Semoga terus istiqamah. Semoga ia tidak menjadi penghalang buat Ziana untuk terus mencipta nama dalam industri hiburan tanah air. Tahniah sekali lagi buat Ziana Zain atas keputusan untuk berhijrah ini.

P.S: Penjelasan MH17 lalui ruang udara Ukraine

Baca Yang Ini Pulak:-

Posted by AngeLina - July 21, 2014 at 10:15 pm

Categories: Entertainment   Tags: , , , , ,

Kata-Kata @mygothsoul Tak Jejaskan Saya – Rozana Misbun


Dakwaan @mygothsoul atau namanya Ain Hussin yang menyatakan Rozana Misbun menipu kecederaan yang dialaminya memang menggegarkan dunia hiburan baru-baru ini. Untuk anda yang tidak tahu, Ain merupakan kawan baik kepada Awie dan Rozana. Mereka yang bersimpati kepada Rozana mula ragu-ragu selepas bukti demi bukti dikemukakan oleh Ain menerusi akaun Instagramnya. Menariknya, Rozana tampil menerusi BiPop semalam memaklumkan yang dakwaan Ain tidak menjejaskan dirinya langsung.

rozana misbun

Melalui apa yang ditulis semalam, persahabatan Ain dengan Rozana bermula Mac lalu di Konsert Teaterikal Suara Kita. Persahabatan yang baru terjalin selama 4 bulan dipertikaikan kerana Ain berlagak seolah-olah pernah tidur sebantal dan makan sepinggan dengan Rozana. Malah Rozana mendakwa yang Ain merupakan individu yang mendorongnya membuat laporan polis terhadap Awie. Kata Rozana menerusi ruangan yang dikelolakan Raja Nurfatimah Mawar:-

Kata-kata yang keluar dari mulut manusia @mygothsoul waima sebesar kuman pun tidak menjejaskan saya. Seboleh mungkin saya memang tidak mahu komen kerana banyak lagi perkara lain yang perlu diuruskan daripada membuang masa berharga untuk bercakap tentang manusia yang tiada kaitan dalam hidup saya. Biarlah orang nak kata apa, nanti penat berhentilah tu. Sebelum bercakap perihal orang lain, eloklah @mygothsoul cermin diri. Muhasabah diri daripada sibuk menjaga tepi kain orang.

Soal anak-anak saya berserah saja. Saya memang berharap dapat menyambut Aidilfitri bersama tiaga anak saya. Jika sebaliknya, saya reda dan bersabar kerana saya percaya suatu hari nanti, Tuhan akan pertemukan saya dengan anak-anak. Hati ini meronta-ronta nak bertemu mereka, siang malam saya teringatkan anak-anak. Maklumlah sudah lebih sebulan saya tidak bertemu dan memeluk mereka.

Kami tidak pernah berpisah selama ini. Saya berdoa Tuhan menguatkan hati saya menghadapi dugaan ini. Soal cerai, kita tunggu dan lihat saja nanti. Doakan yang terbaik buat saya.

rozana

Abang Nara lihat Ain Hussin ada memberi komen di BeautifulNara ini. Mungkin boleh beri penjelasan sedikit mengenai kata-kata Rozana Misbun. Apa pun, Abang Nara tak sabar nak mendengar perbicaraan kes ini. Nak tahu juga siapa benar dan siapa salah. Sama-samalah kita nantikan kelak. Buat masa ini, harap Awie dan Rozana bersabar dengan dugaan yang menimpa mereka.

hidayah

P.S: Raya tinggal seminggu je lagi. Dah jumpa baju raya belum? Kalau belum, apa kata ushar-ushar koleksi Essence daripada HiDY ini. Cantik-cantik semuanya. Harga pun berbaloi sangat. Kalau pakai nie mesti tampak jelita serta menawan di Syawal ini. Tak gitu? Layari www.hidy.com.my untuk lihat lebih banyak koleksi pakaian mereka (kasut raya pun ada!!!)

Baca Yang Ini Pulak:-

Posted by AngeLina -  at 7:15 pm

Categories: Entertainment   Tags: , , , , ,

Selamat Hari Raya Aidilfitri


Pejam celik pejam celik sudah hampir sebulan kita berpuasa. Isnin minggu hadapan bersamaan 28 Julai 2014, kita semua dijangka akan menyambut Hari Raya bersamaan 1 Syawal 1435 Hijrah demikian merujuk kepada tarikh-tarikh penting dalam Islam tahun 2014 / 1435 -1436 H bagi negara Malaysia. Macam mana puasa tahun ini? Penuh atau ada yang tertinggal? Hehehe.
raya

Umat Islam di negara ini dijangka akan menyambut Idul Fitri pada tarikh 28 Julai 2014 bersamaan 1 Syawal 1435 Hijrah demikian merujuk kepada tarikh-tarikh penting dalam Islam tahun 2014 / 1435 -1436 H bagi negara Malaysia

Sebagai Umat Islam, ada beberapa sebab kita mesti berpuasa terlebih dahulu sebelum menyambut Hari Raya. Antara sebab-sebabnya ialah:-

1. Meningkatkan ketakwaan Kepada Allah S.W.T
Ketakwaan adalah sesuatu yang menentukan kejayaan kita di akhirat kelak. Selain daripada ketaatan kita menjalankan ibadah fardhu yang lain seperti solat, zakat atau haji, puasa juga adalah merupakan suatu kemestian bagi kita , Umat Islam. Allah s.w.t menyebut dalam firmanNya :

“Wahai orang-orang yang beriman! Kamu diwajibkan berpuasa sebagaimana diwajibkan ke atas orang-orang terdahulu daripada kamu, agar kamu bertaqwa” (Al-Baqarah : 183)

2. Melatih Diri Bersabar
Allah menjadikan puasa sebagai medah tarbiah dan ujian buat hambaNya. Dalam bulan ini kesabaran kita akan teruji dengan bermacam-macam ujian. Ujian utama itu adalah menahan lapar dan dahaga. Ujian lain adalah ujian mengawal nafsu dalam diri dan ujian untuk kita beribadah, sama ada lebih baik ibadah, sama seperti bulan lain atau lebih teruk daripada sebelum Ramadhan, Nauzubillah. Sabda Rasulullah s.a.w :

“Puasa itu adalah sebahagian daripada sabar” (Hadith Hasan riwayat at-Tirmidzi)

Jadi pastikan Ramadhan kali ini kita tidak dengan sengaja meninggalkan puasa. Banyak kelebihan yang bakal diberikan kepada kita sekiranya menjalani ibadah puasa seperti yang dituntut oleh Islam. Insya Allah ganjaran di akhirat kelak iaitu syurga menanti kita.

Dan sebagai persediaan untuk Hari Raya dan juga hadiah untuk diri sendiri kerana berjaya berpuasa pada bulan Ramadhan, jangan lupa untuk membeli-belah (bukan yang shopping melampau ye) untuk tampil lebih cantik dan kacak di pagi raya kelak. Antaranya mungkin boleh dapatkan pakaian muslimah baru, pakaian kasual wanita, dresses, beg dan juga kasut. Pasti anda akan nampak lebih berseri lebih-lebih lagi ketika kunjung mengunjung ke rumah saudara.

Nile mempunyai lebih daripada 100 rekaan untuk pakaian muslim untuk Koleksi Hari Raya mereka sempena Syawal yang bakal menjelma dengan harga yang bermula daripada RM40.
raya

Koleksi pakaian muslimah terbaru dengan rekaan plain dan corak bunga

rayaUntuk lelaki yang bekerja di ofis yang sangat sejuk atau menaiki motosikal ke tempat kerja, sepasang jaket bergaya dengan harga yang amat murah ini paling sesuai untuk anda.

rayaSeluar jeans sangat mudah untuk dikenakan dengan mana-mana pakaian serta menyerlah lagi gaya anda. Sempena Syawal ini, Nile memberikan lagi diskaun agar anda dapat berhari raya dengan seluar jeans baru.

Dan sekiranya anda membuat pembelian RM48 dan ke atas, Malaysia Trusted Online Shopping Mall Nile.com.my menawarkan PENGHANTARAN PERCUMA untuk anda. Terbaik bukan?
raya Lebih hebat lagi, anda juga boleh mendapatkan barangan anda menggunakan servis 24 Hours Cash on Delivery daripada Nile. Boleh bayar ketika menerima barangan anda yang akan diperolehi dalam tempoh masa 24 jam selepas anda membuat pembeli. Memang pantas!!!
raya

Selamat membeli-belah. Jadi pembeli yang berhemah dengan www.nile.com.my.

Baca Yang Ini Pulak:-

Posted by AngeLina -  at 4:15 pm

Categories: Entertainment   Tags: , , ,

Awie Terima Hak Penjagaan Sementara, Rozana Dihalang Dekati Anak


Penyanyi rock terkenal, Awie berjaya mendapatkan hak penjagaan sementara bagi ketiga-tiga anaknya hasil perkahwinan dengan Rozana Misbun di Mahkamah Tinggi Syariah di sini, hari ini. Peguam syarie, Datuk Mohd Zaidi Mohd Zain yang mewakili Awie turut memaklumkan yang mahkamah Awie juga mendapat perintah injuksi terhadap Rozana, 36, untuk tidak mendekati penyanyi itu serta anak-anaknya dalam apa jua cara termasuk melalui media cetak dan elektronik.

awie dan rozana

Prosiding telah berlangsung di dalam kamar di hadapan Hakim Syarie Nassir Abdul Aziz. Awie hadir dengan 2 orang rakan manakala Rozana tidak kelihatan. Agak terkejut juga Abang Nara dengan perintah injuksi yang diberikan terhadap Rozana, namun sudah pasti ada sesuatu yang kita tidak ketahui untuk keputusan sebegini diambil.

Baca Yang Ini Pulak:-

Posted by AngeLina -  at 1:15 pm

Categories: Entertainment   Tags: , , , , , , ,

Next Page »